20 Kasım 2012 Salı

İPHONE VERSİYON YÜKSELME VE DÜŞÜRME

KAYNAK:






Eğer en son yayınlanan sürüm dışında bir sürüm (özellikle alt sürümleri) yüklemeyi denerseniz hata alıyorsunuz. Ve iTunes sizi en son sürümü yükleme durumunda bırakıyor. Bu ilk cümlede bahsettiğim hata 3194 hatasıdır.

Aşağıda anlattığımız hots dosyası yada tinyumbrella ile bu hatayı aşabilir ve restore işelmini gerçekleştirebilirsiniz. Ancak bununda küçük bir şartı var. Restore işelmini ancak SHSH niz varsa ve o shsh nizin ait olduğu versiyona yapabilirsiniz.

SHSH konusunda bilgi almak ve shsh lerinizi kontrol etmek için bu konuyu inceleyiniz.


 SHSH ler cydia tarafından cihaz jailbreaklenip cydia açıldıktan sonra alınmaya başlandığından genelde cihazın kutudan çıktığı versiyon altına ait shshleri bulunmaz.

 Cihazlarını jailbreak yapmayı düşünene arkadaşlarımız bu kısımda (Jailbreak & Unlock)versiyonlarına ait uygun jailbreak araçlarının anlatımlarını bulabilirler.

 Mac kullanıcıları için hosts dosyası "/etc/hosts" konumunda bulunmaktadır. Ayrıca TinyUmbrella nın MAC versiyonunuda kullanabilirler.

 Cihazlarınıza ait orjinal firmwarelere iOS Arşivi konusundan ulaşabilirsiniz.

Windows Kullanıcıları İçin Hosts Dosyasını Editleme

1.adım : Başlat menüsünden "Çalıştır" uygulamasını açıyoruz.



2.adım : Evet, uygulamamız açıldı. Şimdi "C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts" yazıp "Tamam" diyoruz. Her bilgisayarda işletim sisitemi c diskine kurulu olmayabilir o zaman "%windir%\System32\drivers\etc\hosts" de yazabilirsiniz. 





3.adım : Birlikte aç penceresinde "Not Defteri" seçeneğini kullanarak açabilirsiniz.





4.adım : Şimdi "74.208.10.249 gs.apple.com" satırını ekleyip kaydediyoruz ve bilgisayarı yeniden başlatıyoruz.





5.adım : Ardından sauirk serverda(cydia) shsh niz bulunan versiyona cihazınızı restore edebilirsiniz.

TinyUmbrella Kullanarak Restore İşlemi

1.adım : Öncelike "Log" sekmesine geçin.





2.adım : Ardından ne olur ne olmaz "Save SHSH" ile SHSH lerinizi yeniden kaydedin.





3.adım : Şimdi TSS Serverı başlatmak için "Start TSS Server" butonuna basıyoruz. Ve gördüğünüz gibi işlemin başarıyla gerçekleştiğini görüyoruz.





4.adım : Programımız arkda açıkken iTunes u çalıştırıyoruz.



5.adım : Sol bardan cihazımızı seçiyoruz.









6.adım : Şimdi restore etmek istediğimiz versiyonu SHIFT+RESTORE ile firmware i yüklüyoruz. (Ancak o versiyon için shsh nizin bulunması gerekmektedir.)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder